Ha a vállalkozásod és weboldalad szeretnéd népszerűsíteni, akkor fontos megismerned a Google Cégem és a Google Ads előnyeit és legfontosabb különbségeit.
Így könnyen dönthetsz majd arról, hogy melyik lesz a számodra ideális lehetőség az internetes forgalmad növelésére.
A Google Cégem, másnéven Google My Business és a Google Ads (Google hirdetés) számos előnnyel és hátránnyal bír egyaránt.
A legfontosabb különbség, hogy a Google Cégem használata nem kerül pénzbe, viszont a Google Ads kizárólag fizetős szolgáltatás.
Szerencsére a Google rengeteg információt szolgáltat annak érdekében, hogy minden hasznos információt megkapjunk a szolgáltatásairól.
Persze taglalhatnánk a technikai jellemzőket és a beállítási folyamatokat, illetve a fiók létrehozását is, de ebben az írásban az interneten újonnan érvényesülni kívánó vállalkozásoknak szeretnénk segíteni.
Ezért első körben nem a fiókok finomhangolásával célszerű törődni, hanem a két Google szolgáltatás közötti döntést szükséges meghozni.
Először is azzal ajánlott tisztában lenned, hogy számodra melyik az első lépés az értékes ügyfelek irányába.
Ehhez pedig ismerned kell a két szolgáltatás közötti alapvető különbségeket…
A Google Cégem, másnéven Google My Business segítségével költségmentesen jelenítheted meg a céged a Google keresőben, illetve a Google Térképen is.
Legfőbb előnye, hogy a közeledben lévő érdeklődők látni fogják a cégedet. Ennek köszönhetően új vásárlók és ügyfelek fognak keresni.
A Google My Business-t a Google azért hozta létre, hogy a kisvállalkozások ingyen képviselhessék magukat a találati listában.
Később ezek a cégek nagyobb eséllyel fognak pénzért hirdetni a Google keresőben. Így a Te céged és a Google is profitot termeltek.
A Google My Business tehát a Te vállalkozásod számára is rendkívül hasznos lehetőség, hiszen a költségmentesen létrehozható fiókkal számos új ügyfelet szerezhetsz.
A Google Ads használatával a Google keresőben jeleníthetsz meg hirdetéseket. A különböző kulcsszavakra licitálnod szükséges. Ez azt jelenti, hogy meghatározhatod mennyit fizetsz maximum egy-egy kattintásért.
Te csak akkor fizetsz a Google-nek, ha valaki a hirdetésedre kattint.
Ezeket a hirdetéseket általában az első 4 helyen láthatod a kulcsszavakra történő kereséskor.
Tipp: Tekintsd meg a konkurenciád Google hirdetéseit. Így könnyen feltérképezheted az erősségeiket és gyengeségeiket. Ennek köszönhetően jobb hirdetéseket készíthetsz.
Az egyik legfontosabb különbség, hogy amíg a Google Cégemet befektetés nélkül használhatod, addig a Google Ads fizetős szolgáltatás.
Ahogyan már említettük, a Google Cégem egyfajta bevezető szolgáltatás. A Google ugyanis így szeretne ösztönözni, hogy később a még több forgalmat hozó hirdetésekbe fektess.
Azonban a Google Cégem sokkal többet nyújt, mint egy “csali” szolgáltatás.
Habár a két platform teljesen eltérő lehetőségeket kínál számodra, mégis mindkettő használatához fontos a megfelelő szakértelem.
Kizárólag úgy szerezhetsz nagyobb forgalmat, ha szakszerűen optimalizálod a GMB fiókodat és a Google Ads hirdetéseidet.
Ez szintén rendkívül fontos eltérés a két Google szolgáltatás között.
A Google Cégem ugyanis a székhelyedhez közeli régióban fogja megjeleníteni a vállalkozásod.
Azonban a Google Ads használatával teljes mértékben Te határozod meg, hogy melyik városban és megyében, illetve országban jelenjen meg a hirdetésed.
A Google My Business segítségével tehát a vállalkozásodhoz közeli érdeklődőket érheted el elsősorban. Ez rendkívül hasznos, hiszen akár a személyes találkozásra is sokkal nagyobb az esély.
Tény: A keresők több mint 90% -a elsősorban a közelében próbál megoldást találni a problémájára. Ez óriási ügyfélbázist jelent minden cég számára, illetve ügyfélkiesést, ha nincs optimálisan kezelve a Google Cégem felülete.
Persze nem jelenthetjük ki, hogy a világon minden cégnek többet hoz a konyhára a Google Ads, mint a Google Cégem. Az esetek túlnyomó többségében ugyanis a Google hirdetésekkel szerezhetsz nagyobb forgalmat.
Ha logikusan belegondolunk, nem várható el egy díjmentes szolgáltatástól, hogy úgy teljesítsen, mint egy fizetős.
Ráadásul a Google Ads egy olyan eszköz, amivel napi szinten akár milliós tételeket is el lehet költeni az ügyfelek megszerzésére.
Számos cég milliós hirdetési költséggel dolgozik naponta. Persze ez a költségkeret jellemzően nem a kis- és középvállalkozások körében gyakori.
Ügyfeleink a legjobb példák arra, hogy mindkét Google szolgáltatással jelentősen növelhető a vállalkozások internetes forgalma.
A Google Cégem díjmentes, és az egyszerűségének köszönhetően bárki 10 perc alatt regisztrálhat egy új fiókot. De ez nem jelenti azt, hogy ügyfelet is fog hozni.
Egy biztos: a Google Cégem és az Ads esetén is el kell érni, hogy a megjelenésed jobb legyen, mint a konkurens cégeké.
Ebben az esetben is az előrébb szereplő oldalak profitálnak többet. Minél előkelőbb helyen áll a céged, annál nagyobb eséllyel fogsz ügyfeleket szerezni.
A releváns forgalom eléréséhez és az értékes ügyfelek szerzéséhez viszont már szakértők kellenek. Hiszen egy ilyen versenyben nem egyszerű a kiemelt helyeket megszerezni.
Az ügyfeleink általában 2-3 hónap elteltével azt tapasztalják, hogy a korábbi értéktelen fiókjukból egy lokálisan kiemelkedően teljesítő Google Cégem fiókot építünk.
Végre az ügyfelek is jönnek szép számmal, és a Google-nek sem kell fizetni. Csak a Google Cégem fiókodat optimalizáló vállalkozás kér munkadíjat.
Ez ugyanúgy működik, mint a keresőoptimalizálás (SEO) esetén: a marketing specialisták bizonyos ideig optimalizálják a fiókod, és a kampány után már minden működik magától. Így további befektetés nélkül lesz folyamatos forgalmad.
Kicsit másabb példa, de tökéletes…
A Forma 1-ben sem lehet megnyerni csupán az autóval a versenyt. Kell egy jó pilóta, aki valóban ki tudja használni az autó képességeit. Így a világbajnokság futamain olyan eredmények születnek majd, amire az adott istálló tulajdonosa azt mondja, hogy érdemes volt befektetni ebbe, hiszen jócskán megtérült.
Ez még inkább vonatkozik a Google hirdetésre. Gondoljunk csak bele logikusan: valószínűleg nagyobb szakértelem szükséges egy olyan szolgáltatáshoz, ahol napi szinten milliós tételeket lehet elkölteni.
Tehát szinte biztosan a Google Ads marketing lesz az, ami több bevételt tud generálni a cégednek.
Vannak ügyfeleink, akik napi milliós tétel helyett, havi szinten csak 15.000 forintot költenek hirdetésre.
Számukra olyan Google Cégem profilokat sikerült már kiépítenünk, melyek akár havi szinten több százezres vagy milliós bevételt is képesek termelni.
Mindenkinek azt javasoljuk, hogy csináljon egy Google My Business fiókot!
Tipp: Habár Ingyen van, mégis érdemes már az elejétől hozzáértő segítségét kérni. Ha komoly eredményeket szeretne kinyerni belőle valaki, úgyis szakértőre bízza előbb vagy utóbb a fiók menedzsmentet, még akkor is ha fizetni kell érte.
Mindenkinek azt ajánljuk, kérjen tőlünk tanácsot még ezen ismeretek megszerzése után is, hogy mi lehet a legjobb megoldás.
Hogyan dolgozunk?
Az esetek nagy többségében a következő a sorrend:
Mialatt a Google Cégem és az Ads fiók dolgozik, érdemes már a SEO elindításán is gondolkodni. Ekkor jókora piacelemzést, kulcsszókutatást és weboldal auditot, illetve számos hasonló teendőt kell elvégezni. Csak így leszel előnyös pozícióban.
Azonban egy biztos: minél később kezdesz foglalkozni a SEO-val, annál többe fog kerülni.
Mivel a SEO organikusan működik, ezért nem kell fizetni a Google-nek azért, hogy a kereső oldalain fokozatosan előrébb jöjjön a weboldalad.
Emiatt a keresőoptimalizálás roppant költséghatékony lehet. Bár megvan ennek is a hátránya, mivel csak jóval több idő múlva tud megfelelő mennyiségű ügyfelet generálni.
Tipp: Erősen ajánlott elkerülni addig a hirdetést, amíg nem tökéletes a weboldalad. Ezt kommunikálja a Google is: ,,Ne égesd a pénzed. Csinálj jó weblapot, és csak utána indulj, hiszen egy jó weboldalnak sokkal jobbak lesznek a konverziós értékei!’’
Ez persze nem szó szerinti idézet a Google-től, de a lényege pontosan ez!
A Google Cégem (Google My Business) és a Google Ads egyaránt kiváló lehetőségek a vállalkozásod internetes népszerűsítéséhez.
Érdemes azonban online marketing szakértők segítségével elkezdeni a fiókok optimalizálását, hogy biztosan felvedd a versenyt a konkurenciáddal.
Amennyiben igazán profi online marketinget szeretnél, célszerű a keresőoptimalizálási (SEO) munkálatokat is előkészíteni. Így még nagyobb forgalmad lesz.
Hatékonyan szeretnéd népszerűsíteni a vállalkozásod?
Ha a Google keresőből releváns és értékes forgalmat szeretnél elérni, vedd fel velünk a kapcsolatot!