Habár a Google Cégem (Google My Business) a leghasznosabb online marketing eszközök közé tartozik, a cégek többsége mégsem használja ki a lehetőségeit.
Egy dolog azonban biztos: a Google Cégemmel regionálisan bárki költségmentesen szerezhet új ügyfeleket és vásárlókat az internetről.
Miért érdemes neked is GMB fiókot regisztrálnod? Következzen az 5 legfontosabb érv!
Akár webáruházzal vagy fizikai üzlettel rendelkezel, a potenciális vásárlóid és ügyfeleid biztosan jelen vannak az interneten. Amikor az általad forgalmazott termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek, akkor 100-ból 93 esetben a Google keresőt hívják segítségül az érdeklődők.
A Google ugyanis mindenki számára igyekszik az adott keresés célját teljesíteni. Olyan releváns weboldalakat és cégeket ajánl a találati listában, amelyek pontos válaszokat és megoldásokat adnak.
Éppen ezért kiváló lehetőség a Google Cégem (Google My Business) fiók létrehozása. Mivel a regisztráció és az üzemeltetés költségmentes, ezért célszerű időt fektetni az optimalizálásba.
Az elérhetőségeid és a nyitvatartási időd mellett a weboldaladat is megtekinthetik. Emiatt a Google Cégem kiváló segítséget nyújt abban, hogy az ügyfeleid azonnal felvehessék veled a kapcsolatot.
Ha növelni szeretnéd az internetről érkező forgalmad, ne hagyd, hogy a TripAdvisor és a TripIt jellegű oldalakról tájékozódjanak elsősorban az emberek. Ezek az oldalak ugyanis legtöbbször minimális vagy zéró szerkesztési lehetőséget kínálnak számodra.
Azonban a Google Cégemen egyénileg testre szabhatod a megjelenésed. Fontos előny, hogy saját készítésű képeket tölthetsz fel a vállalkozásod székhelyéről, illetve a szolgáltatásokról is.
Tipp: Használj olyan képeket, amelyek láttán mindenki azonnal érteni fogja a vállalkozásod tevékenységét. Habár a célzott kereséseknek köszönhetően már eleve előnnyel indulsz, de érdemes minél jobban egyértelműsíteni a Google Cégem oldalad.
Ha akár egy szobán belül két különböző eszközön ugyanarra a keresésre eltér a weboldalak Google helyezése, az nem véletlen.
Ugyanis a Google nem csak a tartózkodási helyed alapján, hanem az egyéni internetes szokásaid szerint is változtatja a találatok sorrendjét. Így két ember találati eredményei között akár jelentősebb eltérések is lehetnek.
Szerencsére a Google Cégem profil létrehozása hatékonyan segíti a kisebb vállalkozásokat is a forgalmat hozó megjelenésben. Többek között a helyi keresőoptimalizálásban is előnyösebb pozíciókba juthatsz a GMB fiók profi kezelésével.
A helyi keresőoptimalizálás fejlődése annak köszönhető, hogy a Google Cégemre történő regisztrációval és az adatok kitöltésével a Google megbízhatóbbnak fogja tekinteni a vállalkozásod.
Tipp: Ellenőrizd a weboldalad találati pozícióját. Ehhez nem kell mást tenned, mint törölni a böngésződ gyorsítótárát, és megnyitni egy új inkognítóablakot. Persze a Google algoritmusok ilyenkor is a tartózkodási helyed szerint jelenítik meg a találatokat. Ha pontos eredményeket szeretnél kapni a helyezéseidről, tekintsd meg a Google Search Console-ban elérhető adatokat.
Mások véleménye még mindig az egyik legfontosabb tényező a vállalkozásod megítélésében. Ha elégedettek a vevőid és az ügyfeleid, akkor rövid idő alatt számos pozitív értékelést szerezhetsz a Google Cégemben.
Az 5 csillagos értékelések pedig magukért beszélnek, főleg ha részletesebb vásárlói vélemények is társulnak melléjük.
Két webáruház vagy szolgáltatás közül számos alkalommal az nyer, amelyiknek több pozitív értékelése van.
A legtöbben szeretik elolvasni mások tapasztalatait a cégekkel kapcsolatban, hogy biztosan jó döntést hozzanak. Érdemes neked is minél hamarabb bizalmat építeni.
Tipp: Kérd meg a vásárlóid, hogy értékeljenek a Google Cégemen. Ha pozitív tapasztalatokat szereztek a vállalkozásoddal kapcsolatban, akkor minden bizonnyal szívesen fognak 5 csillagos értékelést is adni egy pár soros bíztató véleménnyel kiegészítve.
Ha a szolgáltatásod igazán speciális, akkor rendkívül jól működik a Google Cégem által nyújtott segítség. Ugyanis, ha például 100 km-es körzetben kizárólag a Te vállalkozásod látható a Google Térképen, akkor a hozzád 50 km-re lévők is hozzád fognak fordulni.
Ez különösen igaz akkor, ha a tevékenységed személyes találkozást igényel. Lakásfelújítás esetén például mindkét fél dolgát jelentősen megkönnyíti, ha a szakembernek nem kell órákat utaznia a felújítandó lakáshoz.