Weboldal készítés az alapoktól - Hogyan írjunk blogot?

Hacsak nem kap rá támogatást, helyet kell választania az oldalának. Elképesztően nehéz lenne olyan oldalakkal versenyeznie, mint a Huffington Post vagy a Business Insider, mert ezek mögött hatalmas tőke van, amihez a rengeteg legyártott tartalom is párosul kis és nagy közreműködőktől.

Megosztotta

Web Exchange

Időpont

Augusztus 12. 2019

Irányítsa a saját sorsát

A Google nem bünteti a megduplázott tartalmat, de ez nem azt jelenti, hogy mindenhol pontosan ugyanazt kell posztolnia, anélkül, hogy gondolkodna rajta. Az egyetlen oldal, aminek az algoritmusa miatt nem kell aggódnia, az a saját weboldala. A Facebook, Medium, Tumblr és a LinkedIn mind olyan algoritmussal dolgozik, amibe nem szólhat bele, és nem irányíthatja. Tehát amikor ezeken az oldalakon oszt meg bejegyzéseket, azt mindig tegyen bele linket, ami a saját oldalára mutat vissza. Minél több embert tud odairányítani, annál jobb eséllyel növekszik majd az oldal forgalma, és ezzel a bevétele is. Más oldalak, mint a Facebook, nem fognak segíteni ebben, ha nem tereli át az olvasókat a saját oldalára. Használjon Google Analytics eszközöket honlapfeltérképezés célokból: “Google Analytics Mérés Tiltása“.

A blogolás mindkét félnek szól

A blogolás lényege a közvetlenség; senki nem akar esszéket olvasgatni a neten. Történeteket akarnak olvasni, be akarnak kapcsolódni a beszélgetésbe. Erre a legegyszerűbb módszer, az az, ha beleteszi a „te” és „én” szavakat a cikkeibe.

Ez majd segít, hogy elmélyüljön a kapcsolat ön és az olvasója között: ez a kapcsolat minél mélyebb, annál jobb profitot termel az oldal később.

Mindig kérdezzen

Minden bejegyzés végén tegyen fel kérdéseket, mert anélkül az olvasó nem tudja, mit tegyen.

Ha kérdez, az olvasók egy része úgy érzi majd, hogy válaszolnia kell rá, ezért kommentelni fog, ezzel növeli majd az „engagement” arányszámát, ami az olvasók és oldal közötti reakciókat jelenti. Ezzel pedig megint csak megkönnyíti majd a profitszerzést hosszabbtávon.

Feltűnővé kell válnia

Több, mint egy milliárd blog van a neten, és ez a szám napról napra nő. Ez csak azt jelenti, hogy a blogolás egy még nagyobb versenyhelyzetté válik.

Hogyan lehet kitűnni egy ilyen zsúfolt piacon?

Meg kell haladni azt, amit a többiek csinálnak. Sajnos erre nincs egyszerű recept, mivel minden piac más olvasókat vonz és ezért másként is viselkedik maga a piac, de általában elmondható, hogy az infografikák, a vizuális elemek, és ha mindenki mással szembe megy, segíthet elérni a célját.

Például, ha mindenki más ezer szavas cikkeket oszt meg, próbáljon meg tízezer szavas cikkekben gondolkodni. Vagy ha mindenki más szimplán a cikkekre hagyatkozik, próbáljon meg infografikákat vagy videókat alkalmazni.

reakciókat jelenti. Ezzel pedig megint csak megkönnyíti majd a profitszerzést hosszabbtávon.

A tartalmat hordozhatóvá kell tenni

Az emberek manapság folyamatosan úton vannak, ezért a tartalmát egyszerűen fogyaszthatóvá kell tennie.

És nem, ezzel nem csak arra akarok kilyukadni, hogy mobilokkal is kompatibilis oldalt kell létrehoznia (habár ez nem hülyeség). Arról beszélek, hogy a tartalma szállítható legyen.

Például, videós tartalmat gyártani, vagy hang-alapú tartalmat gyártani (podcast) a legegyszerűbb módja annak, hogy a tartalma szállítható legyen. Tehát például, könnyebb megnézni egy videót a telefonon, mikor az ember a buszon van, vagy meghallgatni egy podcastot vezetés közben.

A tartalom nem lesz király, ha nem jó

Biztosan hallotta már a mondást, hogy a tartalom a király. De tényleg így van ez?

A Washington Post napi szinten 500 különböző tartalmat oszt meg. A Wall Street Journal esetében ez a szám 240, a New York Timesnál 230, a Buzzfeednél 222 körül mozog.

Folytathatnánk a listát, mivel napi több mint kétmillió blogbejegyzést tesznek elérhetővé.

Tehát, a középszerű bejegyzések nem elég jók. Nem hoz majd jó eredményeket a honlapkészítés során, és csak az idejét vesztegetné vele. Ne írjon megállás nélkül, hacsak nem válik nagyon, nagyon jóvá.